مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکتهای خودروهنگام ایران و افغان اتومبیل افغانستان امروز 27 اسفند یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل، سید فخرالدین حیدری منش مدیر عامل شرکت خودروهنگام ایران در مراسمی که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، وزیران تجارت، حمل و نقل افغانستان و شماری از نمایندگان مجلس برگزار شد ارزش این همکاری را 40 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: براساس این یادداشت تفاهم شرکت خودروهنگام ایران 3 هزار دستگاه خودروی سواری و بیش از 200 دستگاه کامیون و مینی‌بوس به افغانستان صادر می‌کند. [ایران خودرو در افغانستان کارخانه تولید خودرو احداث می‌کند]
 
وی با اشاره به این مطلب که شرکت خودروهنگام، تجهیز ناوگان تاکسیرانی شهری را در افغانستان برعهده می‌گیرد، افزود: احداث کارخانه تولید و خطوط مونتاژ مهمترین اولویت شرکت خودروهنگام ایران در افغانستان است.
 
حیدری منش با بیان این مطلب که سمند و پژو 206 از جمله خودروهای این شرکت است که وارد افغانستان خواهند شد افزود یکصد دستگاه خودروی سواری به زودی وارد افغانستان می‌شود و این شرکت خدمات پس از فروش را نیز در افغانستان عرضه خواهد کرد.
 
سراج ایوبی مدیر عامل شرکت افغان اتومبیل افغانستان نیز گفت: چون خودروهای شرکت خودروهنگام از مقاومت زیادی برخوردارند و مصرف سوخت آن نیز بسیار به صرفه است، ما این خودروها را برای جامعه افغانستان انتخاب کرده‌ایم.
 
وی افزود: از سوی دیگر، حفظ محیط زیست برای شرکت افغان اتومبیل حایز اهمیت است و خودروهای ایرانی این معیار را نیز دارند.

در پایان این مراسم از یک دستگاه سمند با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و وزیران حمل و نقل و تجارت افغانستان رونمایی شد.

کد خبر 77436

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز